در راه ارگانیک

این وبلاگ برای کمک به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره‌ محصولات ارگانیک راه‌اندازی شده است.

در راه ارگانیک

این وبلاگ برای کمک به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره‌ محصولات ارگانیک راه‌اندازی شده است.

در راه ارگانیک

کشاورزی ارگانیک گامی است بسوی:
√ تندرستی
√ امنیت غذایی
√ سلامت آب و خاک
√ کاهش گازهای گلخانه‌ای
√ محیط ‌زیست سالم و پایدار
و
آینده‌ای بهتر برای نسل‌های حال و آینده.

تلاش ما کمک به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره‌ی محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک است.

شناسه ما در اینستاگرام و تلگرام:
OnBioWay@

اعتراض یک خواننده

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ق.ظ

یکی از خوانندگان گرامی پیامی برای من فرستاده است که متن آن بدون هیچ تغییری به شرح زیر است:

"نیم یا شاید تمامی تبلیغات و گفته های شما مزخرف و دروغ است. سرطان بیداد می کند و شما هم راه دیگری برای دزدی به نوع دیگر و خیلی شیک از مردم بینوا یافته اید، مواد غذایی یه زعم شما سالمی که در بسته های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در فروشگاه های معرفی شده از طرف شما ارائه می شود، چه مفهومی دارد؟ ظروف پلاستیکی بخصوص از نوع یکبار مصرف که آخر سرطان است.

جمع کنید بساط فریب تان را، ما بیماران سرطانی را به حال خود بگذارید، بس کنید کلاشی جدیدتان را  خالی کردن جیب ما بینواها را به فریبی مدرن "

 

پیش از هر چیز، برای این خواننده گرامی آرزوی تندرستی دارم.

درباره اثرات زیانبار مواد پلاستیکی بر سلامتی مردم حق با ایشان است و برخی تحقیقات که می‌توان نمونه‌هایی از اخبار آنها را در اینجا و اینجا و اینجا مطالعه کرد مؤید این موضوع است.

حقیقت آن است که با ارجاع به این خبرها و نتایج بسیاری از تحقیقات که تاکنون منتشر شده است، می‌توان گفت که ورود انواع مواد شیمیایی و پلاستیکی به زندگی روزانه ما انسان‌ها خطرات زیادی را برای ما و نیز دیگر موجودات زنده ایجاد کرده است. بنابر گفته‌های کارشناسان یکی از راههای کاهش دهنده خطرات این گونه مواد، پرهیز از قرار دادن آنها در معرض دماهای بالا یا بسیار پایین است (نمونه خبر: خبرگزاری تسنیم).

در مورد محصولات ارگانیک نیز برخی از بسته‌بندی‌ها همچون محصولات غیرارگانیک در بسته‌های پلاستیکی صورت می‌گیرد که امیدوارم با توجه کردن تولیدکنندگان به اصول اساسی تولید محصولات ارگانیک روزی برسد که حتی تمام بسته‌بندی‌های ارگانیک نیز با استفاده از مواد سالم و کاملا بی‌خطر انجام شوند، حتی اگر اینکار باعث بالاتر رفتن قیمت محصولات ارگانیک شود.

اما توجه به یک نکته خالی از فایده نیست که مطالب گفته شده در این وبلاگ با تمرکز بر اثرات مواد شیمیایی به کار رفته در مواد غذایی آن هم فقط با ارجاع به منابع معتبر است. مسلما جدای از موضوع بسته‌بندی -که موضوع بسیار مهمی است- استفاده یا عدم استفاده از سموم شیمیایی آفت‌کش، سموم شیمیایی علف‌کش و یا انواع کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی، خود موضوع بسیار مهم و مؤثری بر سلامت محیط زیست و تندرستی عمومی مردم است. 

بنابراین به باور من استفاده از مواد پلاستیکی در بسته‌بندی برخی از محصولات ارگانیک، دلیلی برای منصرف شدن از خرید آنها و بازگشت به محصولات غیر ارگانیک که علاوه بر استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی حاوی مقادیر نامعلومی از انواع سموم و ترکیبات شیمیایی خطرناک هستند، نمی‌شود.


نظرات  (۲)

واقعا چطور روتون میشه اینطوری جواب مردم رو بدین
شما به قول خودتون دارید محصول ارگانیک بدست مردم میدید باید از صفر تا ١٠٠ سلامتش رعایت بشه که مطمینیم نمیشه...
 حالا اگر بقیه سم و کود شیمیایی به خورد مردم میدن شما مجازید سم حاصل از ترکیب مواد شیمیایی که در ایران اصلا استاندارش برای بسته بندی مواد غذایی رعایت نمیشه به خورد مردم بدین...
پاسخ:
سرکار خانم/ جناب آقای حسینی
به نظر می‌رسد که شما این مطلب و سایر مطالب رو به دفت نخوانده‌اید.
نخست اینکه کجای این وبلاگ نوشته شده که ما محصول ارگانیک تولید میکنیم یا میفروشیم؟
دوم آنکه ما هم بسته‌بندی یا توزیع غیراصولی هرگوه مواد غذایی را کاری اشتباه و مغایر با سلامت عمومی جامعه دانستیم و دراین مورد منابعی هم ذکر کردیم.
سوم آنکه به گفته دوست گرامی از ارگانیک‌سرا، همه محصولات ارگانیک در بسته بندی پلاستیکی بسته بندی نمی شوند و البته همانطور که اشاره شد "استفاده از مواد پلاستیکی در بسته‌بندی برخی از محصولات ارگانیک، دلیلی برای بازگشت به محصولات غیر ارگانیک که علاوه بر استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی حاوی مقادیر نامعلومی از انواع سموم و ترکیبات شیمیایی خطرناک هستند، نمی‌شود."

۲۲ آذر ۹۵ ، ۰۶:۵۱ ارگاتیک سرا
ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران ازجمله بیماران سرطانی و تشکر از شما بخاطر صداقت و شفافیت در بیان دیدگاه های مخاطبین لازم میدانم به چند نکته در این خصوص اشاره کنم.
اول اینکه همه محصولات ارگانیک در ظروف پلاستیکی بسته بندی نمی شوند و البته اصلی ترین دلیل بکارگیری اینگونه بسته بندی ها نیز کاهش قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده است. همه ما از وضعیت معیشتی و اجتماعی جامعه باخبریم و مشکلات را با پوست و گوشت خود حس می کنیم منتها همانگونه که شما هم فرمودید اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک عاری از مواد شیمیایی ، آفت کش ها و ... بسیار بالاست و امیدواریم با ترویج فرهنگ استفاده از اینگونه محصولات ، سلامتی را برای خانواده، دوستان و هم وطنانمان به ارمغان آوریم. قطعا در هر حرفه ای چنانچه منافع مادی و جبران هزینه ها نباشد امکان پایداری و بقا وجود نخواهد داشت و این لازمه هر خدمتی است و در این بین متاسفانه سوء استفاده احتمالی برخی سودجو هم همانند سایر مشاغل وجود دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که مرا به محصولات ارگانیک علاقه مند کرده ، اصول مبنای کار آن است. اصل رعایت اخلاق و انصاف در تولید و عرضه بسیار انسانی است و ما ایرانی ها را به یاد سه اصل اساسی انسانیت یعنی پندار نیک ، کردار نیک و گفتار نیک می اندازد
یادمان باشد تلاشمان برای سالم کردن یک نفر بیشتر یعنی رسیدن به جامعه سالم تر و در نهایت موفقیت و رونق اقتصادی بیشتر برای همه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی